XJR400 Londonban

Mindennapi történések,motorozás,némi zene...

Friss topikok

Címkék

400 (2) adó (1) allergia (1) átkelő (1) avon roadrider (1) balaton sound (1) baleset (4) benalmadena (1) biztonsag (1) biztosítás (2) buli (1) caberg trip (1) canon 300d (1) chriss (1) csak úgy (6) deep house mix (1) dokik (1) dvd lejátszó (1) előfizetés (2) fábry (1) fékbetét csere (3) felszerelés (1) film (3) fordulatszám (1) forma atv (1) frank thomas mesh (1) freecom hdd (1) global underground (1) gps (1) gumicsere (1) gyalogos (1) house (1) hülye sofőr (1) idojaras (1) imdb (1) internet speedtest (1) isle of man 2009 (1) karburátor (1) kerékpár (1) kevin yost (1) kiállítás (1) kingston (1) költözés (1) költség (1) koncepció (1) közlekedés (2) kresz (1) ktm (1) london (8) luxuscikk (1) malaga (1) masszázs (1) ministry (1) mix letöltés (1) mobiltelefon (2) moby (1) motor (8) motoros kesztyű (1) motoros ruházat (3) motoros túra (4) motorshow (2) nagymotor (4) neos (1) nyár (1) nyaralás (2) nyeregtáska (1) olajcsere (1) oxford first time (1) parkolás (1) parti (1) philips dvp5960 (1) pizzafutár (1) rambo (1) renaissance (1) robogó (1) rozsda (1) sander kleinenberg (1) sander van doorn (1) scrubs (1) sebesség (1) sim kártya (1) skins (1) sopron (1) sorozat (2) spanyolország (1) supernaturalistic (1) suzuki (1) szénanátha (1) szerelés (8) szolgáltató (2) talk show (1) tamron (1) tanfolyam (1) tanktáska (1) televízió (1) teszt (1) thai (1) this is (1) topgear (1) triumph (1) tv2 (1) uk hun (1) underworld (1) váltó (1) vélemény (2) video (1) vizsga (3) volt fesztivál (1) volt fesztival (1) v max (1) xjr (5) yamaha (9) zene (1) Címkefelhő

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

ebay

Londoni mindennapok

2008.02.17. 23:01 xjr400

A nagymotor tanfolyam Londonban...

Címkék: motor yamaha tanfolyam london kresz nagymotor

...hát...,igen,kb. 600-700 fontba kerül.Nem kis összeg,ja,elismerem(200eFt),ha jol tudom,ez kb. a duplája az otthoninak,de van egy szépsége a dolognak,mégpedig,hogy 5 nap alatt le lehet tenni,mindenféle mesterkedés nélkül,teljesen legálisan.Elmesélem,nálam hogyan történt.

Amikor majdnem 2 éve megvettem a robogómat,abban a hiszemben vezettem a magyar B kat. jogsimmal,hogy minden fasza,otthon is így megy ez.Hát nem.Illetve részben.Ez akkor derült ki,miután lefoglaltam egy időpontot a tanfolyamra.Addigra már be kellett cserélnem a magyar jogsit angolra,mert hát ugye nyilván.Na.Pont másnap(miután lezsíroztam az időpontot),levillogott egy motoros rendőr,hogy ellenőrzés meg ilyenek.Jó.Tökre nyugodt voltam,mert minden papír rendben,adtam is neki a jogsit.Ez hiba volt,mindjárt mondom,miért.Kérdi a jóember,hogy hol van az L plate?Ez egy piros L betű,amit elül-hátul fel kell ragasztani,és mutatja,hogy megvan a CBT tanfolyam,a nagymotorra meg még nincs.Kezdem neki magyarázni,hogy jövő héten megyek a CBT-re,mert nekem azt mondták,hogy azt csak akkor kell megcsinálni,ha valaki 125 köbcentis motort vezet.Hát nem,vazze.50-es robogóra is kell.Már majdnem elengedett egyébként,aztán jól meggondolta magát,kihívta egy kollégáját,aztán elmagyarázták,hogy akkor most jól megbüntetnek 60 fontra meg 3 pontra,a robogót meg lefoglalják,aztán mehetek Wembley-be elhozni.Hogy az a jó édes...Amikor elmeséltem a barátomnak,egyből azt mondta,hogy minek adtam oda a jogsit.Angliában nem vagy köteles átadni a helyszínen,hanem van egy heted bemutatni a rendőrörsön.Ha így tettem volna,akkor megúsztam volna a robogó lefoglalását.Meg spóroltam volna egy kis pénzt.Na mindegy,ezután majd "nem lesz nálam" és kész.Két nap múlva már nálam volt a Neos újra,de nem rizikóztam,hogy használom,amíg nincs meg a CBT.Amit meg is csináltam egy hét múlva simán.CBT vagyis compulsory basic training.Az egész pár órát tart,és egy 125 motorral tanultunk.De lehet választani 125-ös automatát,tehát robogót is.Egy iskola udvarán kezdtünk egy kis elmélettel.Alapvető szabályok(nem telefonálunk motorozás közben,nem ám)(én mondjuk már láttam sms-ező futárt),motoros ruházat,alkohol hatása,stb.Utána gyakorlat.Kitámasztás,vissza,elindulás,megállás,kanyarodás,nyolcasokat csinálni,szlalom,vészmegállás és U-kanyar.Általában ment mindenkinek,több srácnak már volt tapasztalata,nekem meg fingom nem volt a váltásról.Azért nem fostam össze magam,inkább élveztem a dolgot,tetszett.Csak kibaszott szar idő volt,jól is esett,hogy beültünk ebédidőben egy hamburgerre.Na jó,ettem sült krumlit is.Utána ki az utcára.Ilyenkor nem is tudom,melyik a jobb,ha van rutinod már városi vezetésben,vagy ha abszolút kezdő vagy.Ha először mész ki a városba,nyilván tele a gatyád,mert nem elég a motorra "figyelned",de még ott van a forgalom,azzal kell igazán tisztában lenni.Viszont,ha jó az oktató,akkor mindent jól fogsz megtanulni már az elejétől.Nekem volt már a hátam mögött több,mint egy év robogós rutin,ez viszont hozza a "kötelező" rossz szokásokat.Követési távolság,megállási távolság,ne rohanjunk zebrán a gyalogosok közé,ilyenek.Azért elég jól csináltam,nem vétettem nagy hibákat,mindig használtam a tükröket,hátranéztem a vállam felett(safety check),nem mentem túl lassan vagy gyorsan,helyesen próbáltam besorolni a körforgalmaknál.Egy-két órát mentünk,vissza az irodába,aztán már írták is a papírt,hogy letettem a CBT-t.Ennyi volt.Egy Yamaha YBR125 volt egyébként alattam,jó kis tanulómotor.Mivel én ezután adtam le a jogsimat a rendőrségen,várnom kellett,míg visszakapom,és utána hívtam őket,hogy mennék a nagy vasra.Előtte még azonban el kellett intéznem valamit,ami nélkül nem indulhat a tanfolyam.Ez a Theory Test(KRESZ).Telefon,időpont egyeztetés,fizetés kártyával.Az egész helyiség olyan,mint egy egyszerű polgármesteri hivatal.Bejelentkezés,pár perces várakozás(egyesével lehet menni),aztán go.Megmondják,melyik számítógép a tiéd,csüccs le,katt.Első rész,elmélet.50 kérdés,ebből 43-at jól kell megválaszolni.Második rész,a veszélyforrásokat kell észrevenni.Több videót játszanak le egymás után,és kattintással kell megjelölni,mikor veszed észre a veszélyt.A 75-ös maximumból 44-et kell elérni.Magam sem hittem el,de amint letelt az egy óra,rá 5 percre már nyomtatták is ki a papíromat.Aztán ott voltam a nagymotor tanfolyamon egy hétfői esős napon.Leadtam minden papírt(CBT,Theory Test),aztán felültem a ... 125-ösre.Megint.Amit már egyszer vezettem.Először csalódtam kicsit,hogy nem egyből a nagyra,de jó volt ez így.Aznap még azzal gyakoroltam,kedden meg szerdán pedig a GS500-assal.Ugyan azokat csináltuk,mint a kicsivel,minden egészen jül ment,csak a francos U-kanyarral voltak gondjaim.Egyszer ment,másszor nem.Pedig azt mondják,hogy ez az egyik fokmérője a motorozásnak,motorkezelésnek.Van benne valami,a gázt minden idióta tudja húzni...Mivel a jogsim a rendőröknél volt,nem tudtam csütörtökön vizsgázni,csak miután visszakaptam.Hogy hogyan ment,azt már leírtam emitt.Hogy miért nem bírok egy rövid bejegyzést írni,nem értem.Le is ment közben a háttérben egy Hernan Cattaneo mix.Valaki felhomályosíthatna,otthon miként-hogyan-mennyiért megy a nagymotor tanfolyam.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xjr400.blog.hu/api/trackback/id/tr53343492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása