XJR400 Londonban

Mindennapi történések,motorozás,némi zene...

Friss topikok

Címkék

400 (2) adó (1) allergia (1) átkelő (1) avon roadrider (1) balaton sound (1) baleset (4) benalmadena (1) biztonsag (1) biztosítás (2) buli (1) caberg trip (1) canon 300d (1) chriss (1) csak úgy (6) deep house mix (1) dokik (1) dvd lejátszó (1) előfizetés (2) fábry (1) fékbetét csere (3) felszerelés (1) film (3) fordulatszám (1) forma atv (1) frank thomas mesh (1) freecom hdd (1) global underground (1) gps (1) gumicsere (1) gyalogos (1) house (1) hülye sofőr (1) idojaras (1) imdb (1) internet speedtest (1) isle of man 2009 (1) karburátor (1) kerékpár (1) kevin yost (1) kiállítás (1) kingston (1) költözés (1) költség (1) koncepció (1) közlekedés (2) kresz (1) ktm (1) london (8) luxuscikk (1) malaga (1) masszázs (1) ministry (1) mix letöltés (1) mobiltelefon (2) moby (1) motor (8) motoros kesztyű (1) motoros ruházat (3) motoros túra (4) motorshow (2) nagymotor (4) neos (1) nyár (1) nyaralás (2) nyeregtáska (1) olajcsere (1) oxford first time (1) parkolás (1) parti (1) philips dvp5960 (1) pizzafutár (1) rambo (1) renaissance (1) robogó (1) rozsda (1) sander kleinenberg (1) sander van doorn (1) scrubs (1) sebesség (1) sim kártya (1) skins (1) sopron (1) sorozat (2) spanyolország (1) supernaturalistic (1) suzuki (1) szénanátha (1) szerelés (8) szolgáltató (2) talk show (1) tamron (1) tanfolyam (1) tanktáska (1) televízió (1) teszt (1) thai (1) this is (1) topgear (1) triumph (1) tv2 (1) uk hun (1) underworld (1) váltó (1) vélemény (2) video (1) vizsga (3) volt fesztivál (1) volt fesztival (1) v max (1) xjr (5) yamaha (9) zene (1) Címkefelhő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

ebay

Londoni mindennapok

2008.02.12. 22:04 xjr400

UK v HUN - fizetni a motorozásért

Címkék: motor adó biztosítás költség luxuscikk uk hun

Inkább a londoni helyzetről írok,mert az otthonival nem igazából vagyok tisztában.Igyekszem rövidre fogni.A háttérben egy Spirit Catcher mix szól,amit itt találtam.Na szóval...

...miután kifizettem a motort az eladónak,jól hazajöttem vele,amit persze rohadtul nem lett volna szabad,mert akkor még fingom sem volt,mikor fogok vizsgázni,és különben is,mindössze három napot vezettem nagymotort a tanfolyamon.Konkrétan egy Suzuki GS500-ast.Amúgy megkértem egy munkatársamat,hogy jöjjön el velem.A kocsimmal mentünk Reading-be,ami 70-80 km Londontól.Motor kifizet,én rápattanok,haver az autómba.Persze ő sem vezethette volna a kocsimat,mert itt úgy működik,hogy akár egy napra is,de fizetni kellene neki is biztosítást.Magyarul,bele kellett volna venni őt az én biztosításomba.Magyarországon ez azért nem ilyen szigorú,vagy csak én nem tudok ilyen szabályról.De otthon a gépjárműre kötünk biztosítást,ha megvan,más is vezetheti.Hát itt nem.De azért bevállaltuk.Mákunk volt,főleg nekem.Se jogsi,se biztosítás.Mindegy,hazaértünk simán.Igaz,úgy beterített a só az autópályáról,hogy majdnem odakötöttem a motorra.De azért örültem,mint majom a farkának.Két nap múlva hazutaztam két hét karácsonyi szabadságra,addig csak álmodoztam,és bizakodtam,hogy már visszaküldték a jogsimat,amit ugye jól elvettek a rendőrök(majd írok erről máskor,nem csak a jogsim ugrott).Kicsit később ugyan,de megérkezett,telefon AZONNAL,január 31. az időpont a vizsgára.Fostam rendesen,de hát sikerült elsőre.Addig egyedül a biztosítást tudtam intézni az interneten keresztül.Persze kamuztam,hogy már megvan a jogsim nagymotorra,meg olyanokat,hogy privát udvaron parkolok(nem az utcán,mi?),volt már régen motorom,stb.Ezek azért csökkentik a végösszeget.Annyira biztos voltam akkor még a vizsgában,hogy másnaptól indítottam a szerződést,február 1-től.Ez az un Third Party Only,vagy tűz és lopás az nincs benne(az ellen nem véééd).Ez került 140 fontba egy évre.Majdnem 50 ezer forintok.Kíváncsiságból végigmentem egy magyar oldalon,ott ha jól emlékszem 25-26 ezer volt a vége,pesti,XIV. kerületi lakosként.Miután életbe lépett a biztosítás,interneten keresztül fizettem be a Roadtax-ot is(útadó).Ez picsa összeg,32 font sterling.Forintosítva 11000 pénz.Az,hogy interneten mindent,az mennyire jó már?Az embernek nem kell mindenféle irodába rohangálnia,esetleg unott ügyintézővel bájolognia,hanem csak párat kattintania.Én nagy híve vagyok ennek,remélhetőleg otthon is bevezetik minél több helyen,az ember életét nagyban megkönnyíti.Ha zökkenőmentes a működése,persze.Szóval fizettem biztosítást,meg útadót,meg... mást nem.172 fontot(61000 Ft-ot).Ennyi.Nem volt például átírási költség,ez szerintem az egyik tipikus lehúzás,amit a magyar állam megtesz.Mert megteheti.Itt a vevő kitölti a jármű papírját(V5 , Logbook) a saját adataival,egy részét elteszi(igazolandó,hogy ő az új tulajdonos),a maradékot elküldi az eladó a DVLA-nek,akik nemsokára kiküldik az új,teljes,immár a új tulaj nevére szóló logbook-ot.INGYÉR B@đ§MEG!Nagyszerű,nem?A jogsiért jóval többet kell fizetni,mint otthon(nem meglepő),de azért van előnye,ha itt csinálja meg az ember fia.Vagy lánya.Majd jól leírom aztat is.Hát nem bírtam rövidre fogni,hiába igyekeztem.Belefárad az ember fia,ha olvassa.Vagy a lánya.

Update : jól kifelejtettem az MOT-t(műszaki vizsga).50 pénz az ára,ha elsőre átgurul hiba nélkül.Így már 222 font egység a vége.Azér' mondom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xjr400.blog.hu/api/trackback/id/tr88336936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása