Ideje volt már,két hónapja lejárt,de mivel nem használtam a motort egy ideig,így ki is ment szépen a fejemből.Akkor ugrott be,amikor egy héttel ezelőtt ementem gumishoz,mert már időszerű lett a csere.Az én vezetési stílusommal még nem volt veszélyes a régivel menni,de hát ez nem vita tárgya,muszáj cserélni,ha megkívánja a gumi állapota.Még csak az hiányzik,hogy egy esetleges balasetben,amit nem is én okoztam,megbüntessenek,mert illegális gumikkal közlekedtem.Egy motoros üzletben érdeklődtem,ahol a kezembe nyomtak egy névjegykártyát.Felhívtam őket,hogy szombaton hogyan vannak nyitva,és kell-e időpontot kérnem.Nem kell.Odamentem szombat délelőtt,és egy barátságos srác beinvitált a raktárba,és beszélgettünk.A fő szempont,hogy mire használom a motort.Munkába járás,plusz nagyon ritkán egy-egy kisebb túra.Mutatott három féle abroncsot,amikből ő a legolcsóbbat javasolta,mivel szerinte nem használnám ki a drágább gumik előnyeit.Szimpatikus volt ez a hozzáállás.Megkérdeztem az árakat.80 font az olcsóbb fajta,120-tól indult a drágább.100 fontig akartam elmenni,úgyhogy az olcsóbbat kértem.Persze nem akartam szarozni azon,hogy mennyit költök gumikra,de úgy vélem,tényleg jó lesz melózni járni,meg a városban tekeregni nyugodt tempóban.20 perc alatt elkészült a srác,közben beszélgettünk.Mondtam,hogy lejárt a műszaki,erre felajánlotta,hogy megcsinálják most.Nézek nagy szemekkel,erre vigyorogva mutatja az M.O.T. jelet.Azt mondtam neki,visszajövök,mert talán még át kellene néznem néhány dolgot a mocin,hiába érzem úgy,hogy minden rendben vele.Azért megkérdeztem tőle,hogy az egyik hiányzó tükör,a rossz kilóméteróra vagy meggörbült kuplungkar miatt megbukhat-e a motor a vizsgán.Tükör egyáltalán nem kell,hogy legyen a motoron(?!),sebességmérő nem számít,kuplungkart meg ameddig elérem,nem kizáró ok.Oké.Fizettem.80 font,mondja a srác.És a szerelési díj?,kérdem én bután.Minden benne van az árban,barátom,jön a mosolygós válasz.Megegyeztünk a szerdában,mert akkor tovább tartanak nyitva.Vissza is mentem szerdán,kb. 20 percet vártam izgatottan,aztán a másik,nem kevésbé barátságos és normális srác elkezdte vizslatni a motort.Minden király volt,amíg meg nem mozgatta az első kereket.Lógott.Csapágyas.Fasza.El tudom képzelni,hogy ha valahol otthagyom a motort,akkor ilyen esetben felhívnak,és azt mondják,bocsi,de nem engedhetjük át,mert ez meg ez a baja.De persze a vizsgadíjat ki kell fizetni.Itt megkérdezte a srác,mi legyen,megcsináljuk?Naná.Áttolta a mocit a szerelőműhelybe,aztán nekiállt kiszedni a kereket.Szerencsére nem volt annyira széttörve, szétrohadva a csapágy,hogy szenvedni kellett volna vele.Beletette az újakat.Közben megkérdeztem,tud-e kezdeni valamit a rossz sebességmérővel,ha már így hozzáférünk.Semmit,mondta,de lehet,hogy szerencsém lesz,és a törött csapágy okozta azt a bajt is,az újjal meg lehet,hogy jó lesz.Elég hamar végzett,utána mentünk az irodába a papírokért.Fizettem,itt jött megint a kellemes meglepetés.Nem tudom miért,de 50 fontra emlékeztem,hogy ennyibe kerül egy műszaki.Hát nem.53 fontot fizettem a szereléssel együtt.El is tettem pár névjegykártyát,hogy odaadom 1-2 ismerősnek őket.Örültem,mint az állat.Főleg akkor,amikor elindultam,és láttam,hogy műkődik a kilóméteróra.Ja,az új gumi Avon Roadrider.
Londoni mindennapok
2008.11.08. 15:29
A műszaki vizsga (MOT)
Címkék: vizsga szerelés gumicsere avon roadrider
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://xjr400.blog.hu/api/trackback/id/tr44757292
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek